fbpx

Zmiany dla kierowców i nie tylko w 2021 roku

Zmiany dla kierowców w 2021 roku Zmiany dla kierowców w 2021 roku

Zmiany dla kierowców i nie tylko w 2021 roku


Rok 2021 z pewnością będzie małą rewolucją na polskich drogach. Zmieniają się a zasady pierwszeństwa na przejście dla pieszych, e-hulajnogi zostaną usunięte z chodników, a kierowcy będą karani za jazdę na zderzaku. Nie jest to jednak wszystko.

 

Pierwszeństwo dla pieszych jeszcze przed przejściem
To jeden z najgłośniejszych przepisów, które zaczną obowiązywać w tym roku. Na ten moment nie znamy konkretnej daty z którą nastąpi wejście w życie. Pod koniec grudnia ubiegłego roku Sejmowa Komisja infrastruktury przyjęła zmiany bez poprawek. Wszystkie znaczące siły polityczne udzieliły i a w tym zakresie poparcia. Zmienione zasady pierwszeństwa zaczną obowiązywać jeszcze w tym roku.

Kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych powinien zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa pieszemu, których znajduje się na przejściu oraz zmniejszyć prędkość do takiej prędkości, która zminimalizuje ryzyko narażenia na niebezpieczeństwo. To już wiemy. Po wejściu w życie nowelizacji tego przepisu, obowiązkiem każdego kierowcy Będzie również ustąpienie pierwszeństwa pieszemu, który wchodzi na przejście albo znajduje się na nim. To rozszerzenie udzielenia pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na przejście dla pieszych projektowanych zmianach nie dotyczy jednak tramwajów.

Zwiększenie pierwszeństwa pieszych oraz nałożony na kierowcę dodatkowych obowiązków nie oznacza Mimo wszystko że pieśń będą zwolnieni z myślenia, o tym co robią. Do tej pory obowiązek zachowania przez pieszego szczególnej ostrożności w czasie przechodzenia przez jezdnię lub też torowisko zostanie rozszerzone na pierwszego wchodzącego na jezdnię lub torowisko. Pieszy będzie musiał zachować szczególną ostrożność, która będzie polegała na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu z zachowania pieszego do warunków oraz sytuacji występującej i zmieniające się w danym momencie na drodze, stopniu, który umożliwia odpowiednio szybką reakcję. Zmiana pierwszeństwa nie oznacza jednak, że od tej pory w każdej sytuacji wina będzie ponosił kierowca A jeśli będą mogli bezkarnie biegać pod koła.

 

Nowe przepisy na przejściach to nie jedynie pierwszeństwo. Pieszy podczas przechodzenia będzie zmuszony schować telefon do kieszeni.

Nie mówimy tutaj jedynie o wprowadzeniu pierwszeństwa dla pieszych znajdujących się jeszcze przed przejściem, bowiem nasz rząd przygotował znacznie szerszy zestaw zmian. Kiedy przepisy wejdą w życie 1 będzie miało całkowity zakaz korzystania z telefonu komórkowego innych podobnych urządzeń w trakcie wchodzenia na jezdnię lub torowisko lub też przechodzenia przez jezdnię lub przez torowisko. I tu uwaga: dotyczy to także przejść dla pieszych. Spowodować że pieszy przechodząc przez drogę lub torowisko będzie myślał co robi i skupiał się na obserwowaniu drogi, a nie wyświetlacza smartfona.

Ministerstwo zapowiedziało również wielkie inwestycje w infrastrukturę. Celem nadrzędnym programu będzie zwiększenie ochrony uczestników oraz stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej chodzi to między innymi o budowę chodników, modernizacji oświetlenie przejść dla pieszych, umieszczenie wyspy azylu oraz istotne zmiany w oznakowaniu dróg.

 

Zmiany w przepisach 2021 to również koniec z podwójnymi limitami prędkości.

Zostanie ujednolicone ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym i bez względu na aktualną porę dnia będzie to 50 km na godzinę W przeciwieństwie do obecnej sytuacji gdzie od 23:00 do 5:00 rano wynosi 60 km na godzinę.

 

Kolejną zmianą jest wejście w życie przepisu oznaczającą koniec z jazdą na zderzaku na drogach szybkiego ruchu.

Problem z zachowaniem bezpiecznej odległości na drogach to jeden z większych problemów w Polsce. Co piąty wypadek lub kolizja na drogach takich jak autostrada są spowodowane brakiem zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. Niestety w zabudowanym terenie jest zdecydowanie gorzej. Co czwarty wypadek lub kolizja to efekt jazdy zderzak zderzak. W projekcie zostało zaproponowane aby na drogach szybkiego ruchu bezpieczna odległość między pojazdami wynosiła a połowę aktualnej prędkości czyli kierowca jadący 100 km musi jechać 50 m za poprzedzającym pojazdem 120 km 60 m za poprzedzającym pojazdem, a 140 km na godzinę 70 m za poprzedzającym pojazdem. Wysokość mandatów nie została jeszcze określona.

 

ODKUPIMY TWOJE PRAWO DO ODSZKODOWANIA

Image

NAJWYŻSZE DOPŁATY
DO ODSZKODOWAŃ

BLS ICTUS
Odkupimy od Ciebie prawo do odszkodowania!
Zadzwoń do nas i umów się na spotkanie